Strona główna to najważniejszy element witryny firmowej. Co powinno się na niej znajdować, by spełniała wszelkie wzorce web designu i była w pełni funkcjonalna dla użytkowników?
-
Logotyp
Klucz każdej witryny. Regularnie przypomina, na jakiej stronie (jakiej firmy) się znajdujemy. Logotyp zazwyczaj znajduje się po lewej stronie, w nagłówku witryny. Ważne, by był klikalny i docelowo za każdym razem przenosił na stronę główną – to znacząco ułatwia nawigację i jest zgodne ze wszelkimi prawidłami user experience.
-
Menu
Kolejny niezwykle ważny element, który ułatwia nawigacje. Menu także docelowo znajduje się w nagłówku strony, ale niektórzy decydują się także na zastosowanie panelu bocznego. Nie ma tutaj jednego, prawidłowego rozwiązania – wszystko zależy od specyfiki i preferencji. Ważne, by menu było zrozumiałe, przy bardziej rozbudowanych witrynach warto zastosować także menu rozwijane i potworzyć podkategorie.
-
Wyszukiwarka
Ważna szczególnie wtedy, gdy na stronie znajduje się dużo treści. Dzięki wyszukiwarce czas szukania znacznie się skraca i przyjemność z korzystania z witryny znacząco wzrasta. Wyszukiwarka zazwyczaj znajduje się w prawym, górnym rogu strony, najczęściej koło menu.
-
Kontakt
W kwestii kontaktu przyjmuje się dwa wzorcowe rozwiązania. Jedno z nich to podanie go w nagłówku strony (np. klikalny numer telefonu) jeśli zależy nam na szybkim kontakcie z klientem, a drugie to kontakt w stopce. Można połączyć oba elementy (często stosowany motyw) i umieścić podstawowe dane kontaktowe w nagłówku, a bardziej rozbudowane, np. z mapką dojazdu, w stopce, po zescrollowaniu witryny.
-
Widgety social media
Jeśli korzystasz z kanałów social media, to pokaż je na swojej stronie. Zazwyczaj to także elementy ukazane w nagłówku. Dzięki temu użytkownicy za pomocą dwóch kliknięć są w stanie przenieść się na profil społecznościowy Twojej firmy i zacząć baczniej obserwować kolejne poczynania marki.
-
Oferta
Oczywiście to trudne zmieścić na stronie głównej całą ofertę firmy, ale za pomocą slidera zdjęciowego można zaprezentować najważniejsze rozwiązania. Zdjęcia z napisami czy też po prostu tekstowe zajawki poszczególnych produktów do standard strony głównej. Jeśli masz swoje bestsellery, to także możesz zawrzeć je w tym miejscu.
-
Referencje
Polecenia od innych osób, czyli społeczny dowód słuszności, to bardzo istotny element budowania biznesu. Jeśli udało Ci się już współpracować z dużymi i uznanymi firmami, to pochwal się tym na swojej stronie. Referencje od szefa uznanej korporacji na pewno korzystnie wpłyną na zaufanie ze strony potencjalnego klienta.
-
CTA
Wykorzystaj slogany/przyciski CTA, by wskazać użytkownikowi strony, czego od niego oczekujesz. Bez względu na to, czy ma wykorzystać Twoją super ofertę ograniczoną czasowo, zapisać się na newsletter czy przejść do sklepu na innej domenie – wskaż to jasno za pomocą wyraźnego call to action i linkowania.
-
Akcje specjalne
Jeśli prowadzisz jakąś akcję specjalną lub też przygotowałeś super ofertę, to nie zapomnij pokazać jej na stronie głównej. Może to być jeden z elementów slidera, pop-up czy też po prostu baner ulokowany w widocznym miejscu i rzucający się w oczy użytkowników (np. z kolorowym CTA).
Dziękuję bardzo za wyświetlenie tematu. 😉