Strony internetowe

Porady i ciekawostki

Wybór platformy sklepowej w praktyce

wybór platformy ecommerce

Właściwy wybór platformy e-commerce to jedna z ważniejszych decyzji, które podejmujesz już na samym początku przygody z handlem online. To przecież nie tylko panel do zarządzania sklepem, ale też system, który pomoże Ci rozwijać sklep i będzie towarzyszyć przez dłuższy czas. Jak wybrać najlepszą platformę e-commerce? Poniżej przygotowaliśmy krótki przewodnik z najważniejszymi kwestiami, na które powinno zwrócić się uwagę.

Koszty korzystania z platformy

Przeglądając dostępne rozwiązania, warto sprawdzić, jakie koszta się z nimi wiążą. Nawet jeśli zdecydujesz się na oprogramowanie open source, wcale nie oznacza to, że dana platforma e-commerce nie będzie generować kosztów. Sprawdź możliwości hostingowe, wymagania techniczne, wyceny projektu sklepu, ceny dodatkowych wtyczek i wynajęcia programistów, jeśli są niezbędni. Zanim jednak zaczniesz sprawdzać koszty, przeanalizuj dokładnie swoje potrzeby, by wiedzieć jaki charakter narzędzia jest Ci potrzebny i czy najtańsze rozwiązanie spełni swoje zadanie w 100%.

Integracje i funkcjonalności

Posiadanie zbyt wielu opcji jest czasem zbyt przytłaczające, z kolei niewielka ich dostępność jest po prostu niewystarczająca. Poszukaj platformy, która integruje się z istniejącymi kanałami i narzędziami np. marketingowymi i sprzedażowymi. Sprawdź, czy możliwości strony można poszerzać dodatkowymi modułami, co jest szczególnie ważne w przypadku rozwijania firmy.

Możliwości SEO

Znalezienie twojego sklepu internetowego powinno być proste, zwłaszcza gdy kupujący poszukują konkretnego produktu, który sprzedajesz. Jeśli chcesz mieć pewność, że twoja platforma znajdzie się wysoko w rankingach wyszukiwania, znajdź platformę e-commerce, która jest przyjazna dla SEO. To kluczowa kwestia w przypadku małych sklepów internetowych lub tych, które dopiero weszły na rynek.

możliwosci seo platformy ecommerce

Wsparcie techniczne

Nie zapomnij o zweryfikowaniu rynku pod kątem pomocy specjalistów lub dokumentacji technicznych, jeśli zdecydujesz się na samodzielne stworzenie sklepu. Sprawdź, czy platformy ecommerce, którą rozważasz posiada zespół obsługi klienta lub po prostu zweryfikuj wykonawcę, któremu chciałbyś powierzyć to zadanie. Upewnij się, że w razie problemów uzyskasz wsparcie od programistów, których wynajmiesz lub od społeczności, która korzysta z tego samego narzędzia.

Analityka

Monitorowanie sklepu jest bardzo ważnym aspektem działalności sklepu, dlatego zwróć uwagę na narzędzia analityczne, które oferuje platforma sklepowa. Poszukaj takiego rozwiązania, które pozwala na monitoring wszelkich niezbędnych liczb i wyświetla statystyki w przejrzysty sposób.

To tylko kilka najważniejszych kwestii, o których powinno się szczególnie pamiętać podczas wyboru rozwiązania e-commerce. Przed podjęciem jakichkolwiek działań dokładnie przeanalizuj potrzeby sklepu oraz wylistuj własne oczekiwania, weź też pod uwagę wszelkie dodatki – to pozwoli na bardziej szczegółowe poszukiwania. Nie zapomnij też, by myśleć długoterminowo i skoncentrować uwagę na aspekcie marketingowym. Mamy nadzieję, że teraz już wiesz jak szukać, powodzenia!