Strony internetowe

Porady i ciekawostki

O czym należy pamiętać projektując stronę internetową?

Strona internetowa jest wizytówką Twojej marki i podstawowym elementem budowania wizerunku w sieci. Strona internetowa jest bardzo ważna, gdyż pozwala zaistnieć w sieci oczywiście przy pomocy odpowiedniej szaty graficznej, wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz odpowiednim treściom, które dotrą do właściwego grona odbiorców.

Domena i hosting

Zaczynając tworzyć i projektować stronę internetową należy zacząć od podstawowych elementów, które składają się na funkcjonowanie całości. Pierwszą i najbardziej istotną kwestią jest założenie domeny oraz wybranie odpowiedniego hostingu. Domena, to nic innego jak nazwa strony, która pozwala identyfikować stronę z marką i wyszukiwać ją w Internecie. Samo wybranie nazwy domeny jest związane z własnymi upodobaniami i preferencjami. Najbardziej profesjonalne jednak jest stworzenie takiej nazwy, która pozwoli w prosty sposób zidentyfikować Twoją stronę internetową. Nazwa może wywodzić się bezpośrednio od nazwy produktu czy usługi. Kolejnym sposobem na stworzenie domeny jest wybór nazwy, który łączy się z Twoim nazwiskiem. Następnym etapem jest wybór odpowiedniego hostingu. Hosting to nic innego jak usługa opatrzona miejscem w sieci, w którym przechowywane są wszelkie dane dotyczące strony internetowej. Wybór odpowiedniego serwera hostingowego jest bardzo ważny, szczególnie w przypadku utraty własnych danych. Profesjonalny hosting zapewnia łatwe i sprawne odzyskiwanie danych zarejestrowanych domen. Aby strona internetowa mogła istnieć w sieci istotne jest zarejestrowanie domeny oraz wykupienie odpowiedniego hostingu.

Intuicyjny układ strony i łatwa nawigacja

Strona internetowa jest dla użytkowników i to im ma przede wszystkim służyć, dlatego tak ważne jest posiadanie intuicyjnej strony internetowej, która zapewni łatwe i sprawne poruszanie się. Przede wszystkim warto poświęcić odrobinę czasu na przeanalizowanie czego odbiorca będzie oczekiwać i jakich informacji będzie poszukiwać na stronie. Kategorie powinny znajdować się w prostym i funkcjonalnym pasku menu tak, aby potencjalny klient czy gość mógł odnaleźć interesujące go informacje. Łatwa nawigacja oraz przejrzysty układ graficzny pozwalają na szybkie znalezienie informacji, co jest niezwykle cenione przez użytkowników.

Grafika i treści umieszczane na stronie

Projektując stronę internetową nie można zapomnieć również o samej zawartości czyli grafice i treściach umieszczanych na stronie. Pierwszym krokiem do umieszczenia grafiki na stronie internetowej jest zaprojektowanie firmowego logo, które pozwoli w łatwy sposób identyfikować firmę oraz markę. Samo stworzenie logo warto pozostawić specjalistom, którzy w łatwy sposób sprostają temu zadaniu. Kolejnym zadaniem jest odpowiednie umieszczenie logo oraz treści graficznych. W praktyce przyjmuje się, że logo umieszcza się w górnym prawym rogu- jest to miejsce najbardziej widoczne, które pozwala w łatwy sposób identyfikować markę.

Kolejnym  etapem projektowania strony internetowej jest odpowiednie umieszczenie treści. To bardzo ważna rzecz, która wpływa przede wszystkim na budowanie wizerunku w sieci jak i samo pozycjonowanie strony poprzez optymalizowanie treści. Treści umieszczane na stronie internetowej powinny być przede wszystkim unikalne i wartościowe dla robotów google, które odpowiadają za prawidłowe pozycjonowanie strony. Profesjonalne treści umieszczane na stronie to również własny wizerunek, który wpływa na postrzeganie Twojej marki.

Podsumowanie

Strona internetowa to podstawowe narzędzie, które służy do budowania własnego wizerunku w sieci. Zdaniem podsumowania projektując stronę internetową na początku należy pomyśleć o odpowiedniej nazwie i zarejestrować domenę, którą później należy umieścić na odpowiednim serwerze hostingowym. Kolejnym krokiem jest stworzenie funkcjonalnego i intuicyjnego układu strony internetowej, która następnie zostanie opatrzona grafiką i profesjonalnymi treściami. Posiadanie profesjonalnej strony internatowej jest kluczem do sukcesu, by móc zaistnieć w sieci, która daje tak ogromny potencjał rozwoju własnej marki, firmy czy promowania usługi.