Twoja strona osiąga coraz gorsze wyniki, a jej wygląd jest już przestarzały? Potrzebujesz więc redesignu! Twoja strona internetowa jest wizytówką firmy w Internecie, dlatego warto zadbać o kilka aspektów podczas przeprojektowywania strony. Na co zwrócić uwagę?
Czym jest redesign i kiedy należy go przeprowadzić?
Redesign witryn, to nic innego, jak projektowanie stron internetowych od nowa. Termin ten odnosi się do całkowitej zmiany kodu i wyglądu strony internetowej, dlatego też nie wykonuje się go ot tak – wymaga ogromu czasu i pracy. Czy projekt wygląda na nieaktualny? Czy sprzedaż maleje? Czy użytkownicy skarżą się na częste problemy związane ze stroną? Twoja marka ulega zmianom? Jeśli odpowiedziałeś „tak” przynajmniej na jedno z tych pytań, potrzebujesz przeprojektowania.
Na co zwrócić uwagę przed redesignem strony?
Przed rozpoczęciem zmian na stronie, warto przeanalizować kilka elementów. Przedstawiamy poniżej kilka z nich.
Wykonawca projektu
Kto wykona redesign? To pierwsza kwestia, na którą należy zwrócić uwagę. Może wykonać to oczywiście agencja lub dział wewnętrzny, jeśli takowy posiadasz. W przypadku agencji musisz liczyć się z poniesieniem kosztów, jednak to właśnie agencyjni eksperci będą najlepszymi doradcami. W przypadku działu wewnętrznego należy dowiedzieć się, czy projektowanie stron internetowych należy do umiejętności teamu, warto także sprawdzić ich zasoby czasu, by nie ucierpiały inne obowiązki.
Określenie priorytetów
Przeprojektowanie strony to nie tylko zmiana wyglądu, ale też usprawnienie funkcjonowania, dlatego przejrzyj dokładnie starą witrynę i zidentyfikuj problemy, które należy naprawić. Przejrzyj raporty Google Analytics i mapy cieplne, aby wiedzieć więcej o działaniach odwiedzających, co pozwoli na dokładniejsze zaprojektowanie witryny.
Responsywny projekt
Jeśli Twoja poprzednia witryna nie wyświetlała się prawidłowo na każdym urządzeniu, to podczas zmian musisz o to zadbać. Obecnie, ruch z urządzeń mobilnych to ponad połowa całego ruchu w sieci, dlatego przeglądanie stron tylko na komputerze jest niewystarczające. Odpowiednie wyświetlanie się na urządzeniach mobilnych jest kluczowe, by przyciągnąć nowych użytkowników i nie zamykać się na żadną grupę odbiorców.
Spersonalizowany wygląd i przejrzysta nawigacja
Podkreśl kluczowe obszary swojej witryny, które mają być zauważone przez odwiedzających. Postaw na kolory ze swojego brandbooka, by bardziej wzmocnić swoją markę. Pamiętaj, że projektowanie stron internetowych to łączenie ze sobą estetyki i użyteczności, dlatego najlepiej sprawdzi się prosta i czytelna strona.
Redesign strony może zwiększyć sprzedaż i konwersje, jeśli projekt zostanie wykonany w odpowiedni sposób. Pamiętaj, aby zawsze zwracać uwagę na dane, które dadzą Ci najwięcej informacji o ruchu w sieci, współczynnikach odrzuceń i czasie spędzonym na stronie. Wygląd jest równie ważny, jednak
nie skupiaj się tylko na nim. Odpowiednia równowaga między projektem a funkcjonalnością pozwoli osiągnąć najlepsze wyniki.
Powiązane artykuły
Layout strony internetowej – co to jest?
Dobra strona internetowa dla firmy – elementy i cechy
Jaki model rozliczania z agencją wybrać?