strona-czy-fanpage

Strona internetowa czy fanpage na facebooku – co wybrać?

Każdy biznes musi mieć swoją internetową wizytówkę i digitalowe połączenie ze światem. W obecnych czasach możliwości rosną z każdym dniem i nie ma tylko jednego dobrego rozwiązania. Wizytówką w sieci równie dobrze może być strona na Facebooku, jak i witryna www. Co wybrać dla swojej firmy?

Wady i zalety

Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, a my postaramy się im bliżej przyjrzeć. Przede wszystkim fanpage na Facebooku jest prostszy w stworzeniu – można poradzić sobie z tym bez żadnych poradników, programistycznej wiedzy czy zlecania tego zewnętrznym agencjom. W zasadzie w ciągu kilku minut można stworzyć w pełni funkcjonalną stronę na FB. W przypadku strony jest z tym więcej zachodu – wymaga hostingu, docelowo wykupienia domeny i zakodowania. Dla tego na pewno pod względem prostoty prowadzi fanpage, bo jest darmowym rozwiązaniem dla wszystkich.

Strona internetowa jest jednak znacznie bardziej spersonalizowana. Na Facebooku fanpage działają w oparciu o szablon, nie da się dopracować oprawy wizualnej poza zmianą zdjęcia w tle czy avatara. Tymczasem witrynę www możemy dopracować od początku do końca, wdrażając layout na podstawie wytycznych i specyfikacji dotyczących strony. Kolorystyka, układ strony, poszczególne zakładki – wszystko zależy tutaj od preferencji, nic nie trzeba zostawić przypadkowi.

strona-czy-fanpage

Strona www to kompleksowa oferta

Witryny internetowe są także bardziej uniwersalne pod kątem przedstawienia oferty. Da się to zrobić w pełni kompleksowo i dostosować zawartość do tego, co chce się pokazać klientom. Poszczególne podstrony mogą mieć swój własny projekt dostosowany do usługi. Na fanpage da się co najwyżej tworzyć dodatkowe zakładki, ale one rzadko kiedy są odwiedzane przez użytkowników Facebooka. Większość skupia się na postach i podstawowych informacjach jak numer telefonu. Dlatego też pod względem ofertowania fanpage jest dość ograniczonym narzędziem.

Obecnie coraz popularniejszy jest model, że firma w początkowej fazie rozwoju (gdy zyskuje pierwszych klientów i nie dysponuje budżetem) zaczyna od fanpage na Facebooku, a docelowo, wraz ze wzrostem przychodów, buduje stronę internetową. To także ciekawe rozwiązanie, pozwalające na sprawdzenie pomysłu na biznes bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Dlaczego tego nie połączyć?

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się jednak komplementarne działanie obu kanałów od samego początku prowadzenie biznesu. Szczególnie, że Facebook może być doskonałym kanałem dystrybucji i kierować ruch także na stronę internetową. Docelowo lejek powinien wyglądać w ten sposób, że ktoś może poznać firmę na Facebooku, ale więcej informacji szuka już w witrynie. Gdy połączy się to wszystko z dodatkowymi działania reklamowymi, np. remarketingiem Facebooka, to dopiero wtedy wszystko jest ze sobą kompatybilne i przynosi najlepsze rezultaty.

Podsumowując – wybór zawsze zależy od danej branży, oczekiwań firmy czy też budżetu przeznaczonego na obecność w sieci. Jednak najlepiej w tym przypadku sprawdza się sprytne połączenie obu kanałów i działanie w oparciu o strategię. I to rozwiązanie Wam zalecamy! Fanpage nie powinien być alternatywą dla strony internetowej, ale jej realnym wsparciem, bo wtedy funkcjonuje najlepiej.


One Comments

  • Janusz Kamiński

    1 sierpnia 2018

    Zgadzam się, że połączenia Fanpage i strony da większy rezultat, niż osobne działania. Chociaż wszystko zależy od grupy docelowej. 😉

    Reply

Dodaj komentarz