roznice-one-page-strona-internetowa

Różnice między one page a klasyczna stroną internetową

Tworząc stronę internetową trzeba odpowiedzieć sobie na wiele ważnych pytań – o silnik strony, hosting czy też domenę. Ważną kwestią jest również ostateczny kształt witryny – czy ma to być one page czy klasyczna strona internetowa z podstronami. Jakie są różnice między tymi rozwiązaniami i które wybrać dla swojego biznesu?

Przede wszystkim klasyczna strona to podstrony. Jest ich tak wiele, jak potrzebuje tego właściciel. Każda poszczególne usługa może mieć swoją podstronę. Tymczasem one page to strona w pełni scrollowalna, podzielona na sekcje, ale nie na podstrony. Sekcje rozpoznaje się za pomocą # w adresie url. To podstawowa różnica między one page a klasyczną witryną.

Mobile one page?

Kiedyś przyjmowało się, że one page jest lepszy pod kątem user experience dla urządzeń mobilnych. Zdecydowanie łatwiej było scrollować jedną stronę, lepsze to było także pod kątem transmisji danych. Było to wręcz naturalne rozwiązanie dla smartfonów czy wcześniejszych telefonów z łączem internetowym.

Obecnie jednak to zupełnie straciło na znaczeniu, skoro w zasadzie wszystkie strony są osobno optymalizowane pod urządzenia mobilne. W tym kontekście więc nie ma dużej różnicy, bo każdy projekt przewiduje osobną wersję RWD, dostosowaną pod smartfony czy tablety.

Jak pozycjonować?

Kolejna kwestia to pozycjonowanie stron internetowych. W zasadzie nie da się tego dobrze zrobić w kontekście one page – mimo podziału na sekcje, wyszukiwarki i tak traktują ją jako jedną podstronę. W zasadzie jedynym sposobem na budowanie ruchu są kampanie paid search lub też link building z zewnętrznych źródeł.

Znacznie łatwiej pozycjonować klasyczną stronę www. Mnogość podstron, łatwość w dodawaniu kolejnych elementów i w ten sposób także duże nagromadzenie tekstów. Dodatkowo regularne aktualizacje i zmiany w witrynie – to wszystko korzystnie wpływa na pozycję w wyszukiwarkach. Dlatego też to klasyczne strony zdecydowanie dominują na pierwszych pozycjach w Google.

Znaczenie uniwersalności

Kolejny plus na poczet klasycznej strony internetowej. Dlaczego? Da się ją dopasować w zasadzie do wszelkich wymagań – bez względu na to, czy ma być sposobem na zbieranie leadów czy też do rozwiązaniem do kompleksowego zaprezentowania oferty. Dzięki umiejętnemu dopasowaniu modułów, wtyczek czy poprzez web design – może spełniać wszystkie te funkcje.

Kiedy więc sprawdzi się one page? Jako prosta wizytówka czy też promocja nowego produktu. One page często stosowane są także jako strony lądowania dla konkretnej oferty czy kampanii, których celem jest tylko konwersja np. zbieranie formularzy. Wówczas one page w formie landing page może być niezastąpiony.

roznice-one-page-strona-internetowa

Bardzo ciekawym pomysłem jest także kooperacja landing page i klasycznej strony internetowej. O ile ta druga znacznie lepiej sprawdzi się w kontekście rozbudowanej witryny firmowej, ukazującej ofertę biznesową w kompleksowy sposób, o tyle dla poszczególnych promocji czy akcji lepszy będzie one page. Takie połączenie może przynieść bardzo dobre biznesowe rezultaty!


Dodaj komentarz