tablet-komputer

Czy warto tworzyć stronę typu One Page?

Strona internetowa oparta o one page layout to witryna, która zazwyczaj nie posiada żadnych innych podstron poza główną, na której zawarte są wszystkie informacje. Po kliknięciu w wybraną zakładkę w menu, automatycznie widok przenosi nas do jednego z segmentów. Wszystko odbywa się na jednej stronie. Strona przez to, że nie posiada innych podstron jest bardzo łatwa w nawigacji dla wszystkich użytkowników.

Wady

Pozycjonowanie

Jest to jeden z kluczowych elementów w przypadku promocji w internecie.
Ze względu na ograniczenia związane z budową one-page, pozycjonowanie jest cięższe niż w przypadku tradycyjnej strony internetowej m.in. z braku wielu osobnych podstron (innych url), ograniczonej ilości treści, a przez to problemów z dobrą indeksacją.  Aby nasza strona mogła się znaleźć wyżej w wynikach wyszukiwania musimy dużo bardziej się postarać. Przykładowe czynności jakie musimy wykonać w przypadku kiedy nasza strona firmowa opiera się o one-page, a chcemy być wysoko w wynikach wyszukiwania to powinniśmy wykonać czynności takie jak:

  1. ustawienie nagłówków H1,H2,H3…
  2. ustawienie tagów tytułowych <title>,  meta description
  3. stosowanie tzw. anchor text, które odsyłać będą użytkowników do ustalonych sekcji na stronie.
  4. wydzielenie osobnych bloków na stronie, tak aby każdy z nich miał osobny url. Roboty wyszukiwarek mogą wtedy potraktować takie stworzone osobne sekcje jako osobne podstrony co znacznie zwiększy szanse na wyższe pozycje w google.
  5. jeśli stosujemy stronę one-page zgodnie z jej przeznaczeniem czyli do przedstawienia, promowania konkretnej usługi czy produktu to warto skupić się na doborze ograniczonej liczby fraz kluczowych i na nich opierać tworzenie contentu na stronie.

Ograniczony marketing treści 

Content is king to jedno z najpopularniejszych haseł jeśli chodzi o marketing w internecie.
W przypadku stron opartych o one-page layout mamy tutaj ograniczone miejsce by zawrzeć więcej informacji tak jak np. na standardowej stronie. Często użytkownicy tego typu rozwiązań decydują się na umieszczanie video czy infografik zamiast tradycyjnych tekstów

Zalety

  • CenaStrona typu one page posiada jak sama nazwa wskazuje tylko jedną stronę, dlatego w porównaniu do tradycyjnej strony samo jej zaprojektowanie jest tańsze, oraz wdrożenie projektu graficznego w cms. Jedna strona to również ograniczenia w postaci funkcjonalności, których możemy użyć na stronie internetowej.
  • Szybkie zapoznanie się z ofertąstrony te powinny dotyczyć wyszczególnionej oferty bądź produktu. Jeśli tak jest to cała strona poświęcona jednej rzeczy powinna w wartościowy sposób umożliwić prezentację.
  • Wygodna nawigacjanie musimy scrollować całej strony w poszukiwaniu interesujących nas informacji. Główne menu pozwoli nam wybranie odpowiedniej sekcji, a po kliknięciu, widok sam przeniesie się nam na poszukiwane informacje.
  • Wersja responsywna strony one page bardzo dobrze wyglądają i dostosowują się do urządzeń mobilnych. Podstawą takich stron jest dobra nawigacja po stronie co również ułatwia korzystanie z tego typu rozwiązań na tabletach czy smartfonach.
  • pozwala na skuteczne zastosowanie wezwanie call-to-action.
  • atrakcyjna graficznie

Zastosowanie

  1. Strony one-page najlepiej sprawdzają się przy okazji różnego rodzaju promocji np.w  sklepie internetowym. Wykosztuje się jako landing-page dla zaprezentowania konkretnych produktów czy usług. Często podczas wprowadzania na rynek nowych produktów czy dużych promocji.
  2. Strony działają inaczej niż większość znanych do tej pory użytkownikom, dlatego w przypadku natrafienia na one-page potencjalny klient może skojarzyć taką markę z nowoczesnością. Dość dobrze dlatego sprawdzają się jako wizytówki dla małych firm.

Podsumowanie
Tak jak w przypadku większości rozwiązań internetowych najważniejsza jest analiza własnych potrzeb i tego jakich efektów oczekujemy od strony internetowej.
One-page świetnie sprawdzi się na stronie promocyjnej, takiej która ukazują konkretną ofertę bądź produkt. To dobre rozwiązanie jeśli pozycja w wyszukiwarce nie jest dla nas kluczowa, a najbardziej liczy się odpowiednia prezentacja. Jeśli jednak chciałbyś bardziej rozbudowaną stronę z licznymi funkcjonalnościami i bez ograniczeń co do contentu to lepiej zdecydować się na tradycyjną witrynę multi-site.


Dodaj komentarz