Co powinna zawierać profesjonalna strona firmowa?

Firmowa strona internetowa w dzisiejszych czasach to konieczność o tym wie i słyszał już chyba każdy. Własna witryna wpływa znacznie na poprawę wizerunku, pozyskiwanie nowych i cennych klientów oraz kontaktów biznesowych. W poniższym tekście przeczytasz o tym co powinno znajdować się i w co powinna być wyposażona strona by w pełni wykorzystywała jej potencjał oraz realizowała zamierzony cel.

Firmowa strona internetowa powinna spełniać kilka podstawowych warunków.

  • budzić zaufanie potencjalnych klientów
  • potwierdzać, że jesteś rzetelnym dostawcą usług, informacji
  • kreować pozytywny wizerunek marki

Niezbędne elementy strony firmowej

  • Oferta – to podstawowa i najważniejsza podstrona, jeśli chcesz być traktowany poważnie przez klientów. Użytkownik, który wejdzie na Twoją stronę poza tym, że wie w jakiej branży działasz powinien dostać jasne informacje w czym możesz mu pomóc i w jaki sposób odbywa się ten proces.    
  • O nasta podstrona powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje, które mogą wpływać na decyzje kupującego. Z podstawowych wiadomości powinniśmy umieścić tam informację o tym jak długo firma funkcjonuje na rynku, jakie są jej osiągnięcia, certyfikaty i co nowego Wasza firma wnosi do branży.
  • Realizacje i referencjeTo bardzo cenna część strony, która może znacznie wpłynąć na decyzje klienta o wybraniu właśnie Twoich usług, jeśli możesz pochwalić się wykonanymi pracami – świetnie, posiadasz dodatkowo referencje – jeszcze lepiej i koniecznie nie zapomnij umieścić ich w widocznym miejscu. Bo nie ma lepszego sposobu na reklamę swoich usług jak opinia zadowolonego klienta.
  • FAQ (Frequently Asked Questions) –  Czyli najczęściej zadawane pytania. Podstrona wpływa zarówno na pozycjonowanie ze względu na używanie tam fraz kluczowych dla Twojego biznesu. Może zaoszczędzić również Twój czas, ponieważ internauci zamiast zasypywać Twoją skrzynkę mailami, mogą znaleźć właśnie na tej podstronie odpowiedź na nurtujące ich pytania.
  • Kontakt i formularz – Nie ma chyba nic gorszego dla Twojego biznesu niż klient, który chciałby podjąć współpracę, a ma problem ze skontaktowaniem się z Twoją firmą. Brak łatwo dostępnej i widocznej opcji kontaktu to jedna z największych wtop jakie może zaliczyć firma posiadająca stronę internetową. Formularz powinien być uproszczony do minimum tak aby osoba, która chce się skontaktować nie zrezygnowała w połowie..
    Zadbaj, aby opcja kontakt była łatwo dostępna a najlepiej wyróżniona graficznie.

    Blog

    To ważne miejsce z 3 istotnych względów

  • SEO – nie jest tajemnicą, że na pozycje w wyszukiwarce w głównej mierze wpływa ilość oraz jakość zoptymalizowanych pod słowa kluczowe treści. Dlatego blog może być doskonałym elementem, dla podniesienia pozycji strony internetowej.
  • Wizerunek expertapisząc o zagadnieniach z Twojej branży, a przy tym udzielając cennych wskazówek zwyczajnie pokażesz, że znasz się na tym co oferujesz. Może to cennie wpłynąć na wzrost zaufania do Twoich usług.
  • Pozytywny wizerunek firmy i potwierdzenie tego że funkcjonuje. Obecnie blogowanie przez firmy jest dość powszechne, przez to firma, która nie prowadzi bądź posiada nieaktualne treści, może zostać źle odebrana.

Strona musi być atrakcyjna – to jeden z decydujących aspektów przy tworzeniu strony internetowej. Możesz mieć dopracowane wszystkie wyżej wymienione elementy, ale jeśli Twoja strona będzie odstraszać swoim wyglądem to znaczna część użytkowników zwyczajnie wyjdzie poszukać kogoś innego bez zastanawiania jak atrakcyjną ofertę posiadasz. Jedną z ważnych zasad funkcjonowania firmy w internecie jest właśnie to aby przykuć uwagę. Ze słabym projektem graficznym jest to mało możliwe.

  • Ważną kwestią jest to aby projekt graficzny nie był szablonem, który może mieć każdy. Warto zapłacić trochę więcej i mieć dedykowany projekt graficzny, stworzony od podstaw pod naszą grupę docelową. O problemach jakie możesz mieć decydując się na gotowy szablon przeczytasz tutaj
  • RWD –  Czyli Responsive Web Design to technika tworzenia stron internetowych, które automatycznie dostosowują się do rozdzielczości ekranu na jakim będą wyświetlane. Responsywna strona to podstawa w dzisiejszych czasach, patrząc na stale rosnący ruch z urządzeń mobilnych, który według badań już przerósł ten pochodzący z tradycyjnych urządzeń jakimi są komputery czy laptopy.

Podsumowanie
Z pomocą dobrze stworzonej strony internetowej możesz zbudować wiarygodny i profesjonalny obraz firmy w internecie. Z uwagi na to, że znaczna większość ludzi poszukuje zarówno informacji, usług i towarów właśnie w internecie. Posiadanie tam dobrze zoptymalizowanego narzędzia jakim jest strona internetowa wydaje się być oczywiste.


Dodaj komentarz