stworzenie-strony-www

Co powinieneś wiedzieć przed zleceniem stworzenia strony internetowej?

Decyzja o zleceniu stworzenia strony internetowej to dopiero początek zabawy. Przed samym wysłaniem zapytania do poszczególnych agencji czy software house, trzeba przemyśleć jeszcze kilka kluczowych kwestii decydujących o finalnym kształcie strony www. Co trzeba wiedzieć?

Co chcesz osiągnąć?

Pierwszym i zdecydowanie najważniejszym pytaniem, jakie musisz sobie postawić, musi być cel strony. Jaka to ma być witryna i co ma przynieść Twojej firmie? Czy ma to być przedstawienie konkretnego produktu, landing page pod formularze a może sposób na kompleksowe zaprezentowanie całej oferty biznesowej? Dopiero wtedy, gdy odpowiesz sobie na to pytanie, możesz przejść do dalszych etapów przygotowywania zlecenia.

Zawartość strony – co chcesz pokazać?

Gdy znasz już cel, to przemyśl całą strukturę witryny. Oczywiście, ostatecznie wykonawca, czyli agencja, software house lub też freelancer na pewno doradzą, ale musisz mieć też swoją wizję. Liczba podstron to przecież także ważny element tworzenia zapytania. Przemyśl mapę strony i wstępne kwestie nawigacji. Jakie element chciałbyś mieć na stronie głównej? Czy potrzebujesz specjalnej sesji czy chcesz oprzeć się na zdjęciach stockowych? Pomyśl też o tekstach – czy zatrudnisz copywritera czy może samodzielnie przygotujesz wszelkie opisy kategorii i produktów? Tematy dotyczące zawartości witryny także są niezwykle ważne.

Funkcjonalności – czego potrzebujesz?

To ważne pytanie także w kontekście celu. Zastanów się, jakie funkcje powinna zawierać strona, byś mógł łatwiej osiągnąć swój biznesowy/marketingowy cel. Wszystkie dodatkowe funkcje takie jak mapka, kalkulator czy livechat powinny być uwzględnione w zapytaniu czy też zleceniu. Zawsze warto pytać o rekomendacje ze strony wykonawcy, ale już przedtem można przygotować sobie listę oczekiwanych funkcjonalności.

Projekt graficzny – jaki ma być?

Oprawa graficzna strony decyduje o pierwszym wrażeniu użytkownika związanym z firmą. Dlatego ważne jest, by była możliwie efektowna, a jednocześnie użyteczna. Przemyśl, czy chcesz, by ktoś zaprojektował dla Ciebie dedykowany layout, czy może wystarczy Ci rozwiązanie szablonowe. Oczywiście, to drugie rozwiązanie jest zdecydowanie tańsze, ale jednocześnie ogranicza Cię do pewnych schematów i nie daje poczucia unikalności.

Budżet – ile możesz wydać?

To element, który trzeba przemyśleć tuż przed wysłaniem zapytania. Jeśli podamy potencjalnemu wykonawcy zakładany budżet, to szybciej dostaniemy odpowiedź i propozycje poszczególnych funkcjonalności dla swoich potrzeb. To w dużej mierze definiuje także wybór agencji – jeśli budżet na stronę firmową jest mniejszy niż 5 tysięcy, to albo będzie ona bardzo okrojona albo stworzona przez freelancera.

stworzenie-strony-www

Kto wykona stronę internetową?

Ostatecznym etapem jest wybór tego, kto wykona zlecenie. Obecnie opcji jest sporo – freelancerzy, software house, agencje interaktywne. Wszystkie te podmioty specjalizują się w tworzeniu stron internetowych. W oparciu o portfolio, rekomendacje i cenę, powinno udać się wybrać optymalne dla Twojej firmy rozwiązanie.

Gdy umiesz odpowiedzieć sobie na wszystkie te pytania, to śmiało może tworzyć zlecenie i czekać na gotową stronę internetową! Powodzenia i pamiętaj, żeby dobrze wybrać wykonawcę witryny!


Dodaj komentarz