Blog firmowy jako narzędzie content marketingowe

Dobra i efektywna komunikacja z klientem to podstawa działania, nie tylko w branży e-commerce. Nie chodzi oczywiście wyłącznie o nakłanianie do zakupu i zostawiania pieniędzy w naszym e-sklepie. Komunikacja to budowanie trwałych relacji, pozytywnych emocji. Największe sukcesy odnoszą te firmy, które do perfekcji opanowały niełatwą sztukę indywidualnego podejścia do klienta i wchodzenia z nim w interakcję. Komunikacja to odpowiednio zaplanowana i realizowana strategia skierowana na wzrost rozpoznawalności marki, lojalność i długofalową współpracę komercyjną. Klient lubi być doceniany i traktowany personalnie. Mamy do dyspozycji sporo metod i narzędzi pozwalających na dobrą komunikację. Bez wątpliwości, jednym z takich narzędzi jest blog firmowy.

Blog firmowy – co to naprawdę jest?


Według Alterweb, strategia marketingowa powinna uwzględniać takie działania, które pozwolą na wykreowanie pozytywnego wizerunku marki wśród potencjalnych klientów. Firma, która budzi pozytywne skojarzenia, może liczyć na stale powiększające się grono użytkowników. Docelowo, lojalnych klientów. Blog firmowy stanowi doskonałe narzędzie, które umożliwia osiągnięcie założonego celu.  Blog zawiera dedykowaną, specjalistyczną wiedzę. Buduje więc od początku naszą profesjonalną, ekspercką markę. Zamieszczane na blogu wpisy, artykuły, analizy stawiają nas w roli prawdziwych specjalistów. Warunkiem jest oczywiście jakość i odpowiedni poziom merytoryczny. Bardzo żałosne efekty odnoszą firmy zamieszczające nachalne, nieprofesjonalne, do tego splagiatowane treści. Aby treść działała, musi być w pełni autorska. To nie tylko kwestia etyki i poszanowania prawa. To także podstawowe zasady SEO. Poprzez zamieszczanie unikalnych treści, nasza witryna jest szybciej i bardziej efektywnie indeksowana przez roboty Google. Dzięki tak zwanemu ruchowi organicznemu, bez ponoszenia wielkich wydatków na reklamę, w dosyć szybkim czasie znajdziemy się w czołówce wyników wyszukiwarki Google. Poza wyżej wspomnianymi aspektami, blog pełni konkretną rolę – promuje nasze produkty i usługi. Wpływa na generowanie leadów sprzedażowych i pozyskanie klienta. Spotykamy różnorodne formy bloga: blog tekstowy, videoblog (treści video) czy audioblog (przeważająca treść to podcasty).

Podstawowe, albo też strategiczne zadania bloga

Przechodzimy do konkretów. Blog, jak wspomniałem wcześniej, buduję naszą profesjonalną i ekspercką pozycję. Wzmacnia reputację naszej marki. Dzięki profesjonalnym treściom, w miarę szybkim czasie zapewnimy dobre miejsce naszej witryny w rezultatach wyszukiwania Google. Jednym ze strategicznych zadań jest tak zwane lead generation (leady sprzedażowe). Lead to mniej więcej handlowy punkt kontaktu, reakcja na naszą treść, ofertę. Aby je pozyskać, konieczne jest przygotowanie atrakcyjnych i praktycznych treści.  Konieczne jest także wdrożenie buttona CTA (Call To Action). Inaczej mówiąc: wezwanie do akcji.  Takim działaniem może być na przykład zachęta do pozostawienia adresu email, zapis do newslettera czy zapis do zakupu konkretnej oferty w cenie promocyjnej. Nie trzeba chyba wspominać o potrzebie integracji bloga firmowego z kanałami społecznościowymi. Facebook, Twitter, Instagram zdecydowanie zwiększą nas zasięg, dzięki temu dotarcie z naszą ofertą do nowych czy potencjalnych klientów. 

Narzędzia przydatne w prowadzeniu bloga

Prowadzenie bloga firmowego w obecnych czasach nie wymaga wielkiej filozofii. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, które pozwolą na stworzenie bloga w zasadzie od teraz. WordPress oferuje nam gotowe, bezpłatne szablony z profesjonalną grafiką, wtyczkami do mediów społecznościowych. Warto wspomnieć o narzędziu Drupalto system do zarządzania treścią na stronie internetowej i framework, oferujący opcję Content as a Service. Grafikę, infografikę przygotujemy nieodpłatnie dzięki takim serwisom, jak: Canva, Easy.ly, Buffer. Korzyści z prowadzenia bloga firmowego są nieocenione, warto więc szybko zabrać się do konkretnej roboty.


Dodaj komentarz